مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تفكر-استراتژيك-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم) در 36 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تفكر استراتژيك
     عبارت تفكر در بسياري از موارد به اشتباه و براي اشاره به مفاهيمي مانند برنامه ريزي استراتژيك و يا مديريت استراتژيك به كار برده شده است ( ليدكا  ، 1998). از اين رو لازم است تا اين موارد به صورت مجزا بررسي شده و تفاوت هاي آنها مورد توجه قرار گيرد.
     تفكر استراتژيك، فرآيندي خلاقانه و واگرا بوده ( هراكلئوس ، 1998) و با چشم انداز و دورنماي طراحي شده توسط رهبران سازمان مرتبط است. اين امر مستلزم فراتر رفتن انديشه مديران از عمليات روزمره با هدف تمركز بر قصدونيت استراتژيك بلند مدت مورد نظر براي كسب و كار است. تفكر استراتژيك فعاليت هاي چون گردآوري اطلاعات، تحليل و بحث و تبادل نظر در خصوص شرايط حاكم بر سازمان ( ايرلي ،2006) و در شركت هاي داراي فعاليت هاي متنوع، پاسخگويي به سوالات اساسي در مورد پورتفوي سازمان را شامل مي شود ( نادلر ، 2004).
     آبراهام تفكر استراتژيك را شناسايي استراتژي هاي قابل اطمينان و يا مدل هاي كسب و كاري مي داند كه به خلق ارزش براي مشتري منجر شوند. او معتقد است جستجو براي يافتن گزينه هاي استراتژيك مناسب، كه معمولابه عنوان بخشي از فرآيند مديريت استراتژيك انجام مي گيرد، در واقع نتيجه عملي تفكر استراتژيك است (آبراهام ، 2005).
     گرتس نيز نقش تفكر استراتژيك را تلاش براي نوآوري و تجسم آينده اي جديد و بسيار متفاوت براي سازمان مي داند كه ممكن است منجر به تعريف مجدد استراتژي هاي اصلي و يا حتي صنعتي كه شركت در آن فعاليت مي كند شود (گرتس ،2002).
   تفكر استراتژيك يك فرآيند مداوم است (بن  وآبراهام، 2005) كه هدف آن رفع ابهام و معنا بخشيدن به يك محيط پيچيده است( بن، 2005). اين فرآيند تجزيه و تحليل موقعيت و همچنين تركيب خلاقانه نتايج تحليل در قالب يك برنامه استراتژيك موفقيت آميز را در بر مي گيرد ( واقفي، 1998). در مقابل برنامه ريزي استراتژيك، غالبا براي اشاره به يك فرآيندتحليلي و برنامه ريزي شده مورد استفاده قرار مي گيرد ( هراكلئوس ، 1998). برنامه ريزي استراتژيك به مجموعه مفاهيم، رويه ها و ابزارهاي گفته مي شود كه جهت كمك به رهبران، مديران و برنامه ريزان براي تفكر و اقدام استراتژيك طراحي شده اند. برنامه ريزي استراتژيك جايگزيني براي تفكر نيست (درلي ،2007) بلكه اين دو در يك فرآيند ديالكتيك با يكديگر تعامل بوده و هردو براي مديريت استراتژيك اثر بخش ضروري به شمار مي روند ( هراكلئوس، 1998). برنامه ريزي استراتژيك همانگونه كه اشاره شد، مجموعه اي از تئوري ها و چهارچوب هايي است كه به همراه ابزارها و تكنيك هاي تكميلي براي كمك به مديران براي تفكر، برنامه ريزي و اقدام استراتژيك طراحي شده اند(استانهوز  و پمبرتون ، 2002). استراتژي هاي خلاقانه و منحصر به فرد كه حاصل تفكر استراتژيك هستند بايد از طريق تفكر همگرا و تحليل يا به عبارت ديگر برنامه ريزي استراتژيك عملياتي شود ( هراكلئوس، 1998) .

 ماهيت تفكر استراتژيك
    «« تعريف»» ابزاري براي مفاهيم و رويكردهاست، ولي معرفي ««تفكر استراتژيك»» از طريق تعريف آن، كاري كم ثمر است. علت اين امر، پيچيدگي مفهومي اين رويكرد است. تعاريف متعددي كه براي تفكر استراتژيك ارائه شده اند، هر يك به جنبه هايي از اين رويكرد توجه داشته اند، هرچند هيچ يك تمامي ابعاد را در برندارد. درحالي كه تفكر استراتژيك در عمل با فرآيندهاي به هم پيوسته و مستمر ارتباط تنگاتنگي دارد. ليكن گاهي بايد تفكر بركنش مقدم باشد و آن را هدايت نمايد. در مواقع ديگر، در حين تغييرات غير منتظره در محيط يا دقيقا بعد از وقوع تغييرات غير قابل انتظار، كنش بايد تفكر را دربرگيرد. در چينن شرايطي بهتر  است به جاي تعاريف، به ماهيت، ويژگي ها و كاركردهاي تفكر استراتژيك پرداخته شود تلاش شود تا نماي صحيحي از اين رويكرد تصوير گردد.

قسمتی از پیشینه تحقیق:
مشبكي و خزاعي (1387) تحقيقي با عنوان طراحي مدل عناصر تفكر استرات‍ژيك در سازمان هاي ايراني انجام دادند و نتايج تحقيقات آنها شناسايي عناصر تفكر استراتژيك و روابط ميان آنها با بهره گيري از مدل سازي ساختاري تفسيري، طراحي مدل عناصر تفكر استراتژيك مي باشد.
     هدف اين تحقيق تعيين عناصر تفكر استراتژيك در سازمانهاي ايراني و همچنين شناسايي روابط و تعاملات موجود ميان عناصر مذكور است. شناسايي عناصر تفكر استراتژيك و تعيين روابط متقابل و تعاملات آنها از طريق بررسي ادبيات موضوع و نظرات خبرگان انجام شده است . نتايج با بهره گيري از متدولوژي مدل سازي ساختاري تفسيري ( Interpretive Structural Modeling) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و در قالب يك مدل ارائه شده است. در اين مدل عناصر تفكر استراتژيك، در چهار سطح و بر اساس ميزان وابستگي و همچنين قدرت پيش برندگي آنها در ارتباط با ساير عوامل، دسته بندي شده اند. عناصر كه در سطح بالاتر قرار دارند داراي ماهيت پيرو بوده و عناصري كه در سطوح پائين تر قرار دارند داراي قدرت پيش برندگي بيشتر هستند. مدل ارائه شده مبنايي جهت ارزيابي ظرفيت تفكر استراتژيك در سازمان هاي ايراني فراهم نموده و همچنين از طريق سطح بندي عواملي مي تواند در تصميم گيري هاي مديريتي در خصوص اولويت بندي اقدامات بهبود و آموزش هاي سازماني مي تواند بسيار راه گشا بوده و منجر به اثر بخشي بيشتر سرمايه گذاري هاي ملموس و غير ملموس سازمان ها گردد.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
تفكر استراتژيك
2-2-1-1- ماهيت تفكر استراتژيك :
شكل(2-1). قابليت تفكر استراتژيك
2-2-1-2- كاركرد تفكر استراتژيك :
2-2-1-3- خصوصيات يك متفكر استراتژيك :
1.    آينده نگر بودن:
2.    همفكري :
3.    موفق بودن به شيوه متفاوت :
4.    يافتن فرصتهاي جديد:
5.    2-2-1-4- راههاي تقويت تفكر استراتژيك :
.1توانمندي هاي عمومي خود را شناسايي و تقويت كنيد.
1.    القا و پرورش روحيه رقابت و برتري طلبي مطلوب در مديران :
2.    طراحي و برنامه ريزي استراتژيك در سازمان :
3.    هميشه به فكر تحول و تغيير باشيد :
4.    2-2-1-5- مفهوم و ماهيت شكل گيري تفكر استراتژيك :
5.    2-2-1-6- الگوي شماره 1: فرآيند شكل گيري تفكر استراتژيك :
6.    شكل( 2-3 ) فرآيند شكل گيري تفكر استراتژيك
7.    2-2-1-7- ويژگيهاي مديران داراي تفكر استراتژيك :
8.    - از تركيب استعداد هاي مادي و معنوي سازمان سيرژي توليد مي كنند:
9.    - براي آينده فكر و برنامه ريزي مي نمايند :
10.    - داراي نگرش فلسفي قوي هستند :
11.    - خلاق و كار آفرين هستند :
12.    -  داراي روحيه برتري طلبي هستند :
13.    2-2-1-8-  عناصر تفكر استراتژيك :
14.    2-3-1- تحقيقات داخل كشور:  
15.    2-3-1-1- طراحي مدل عناصر تفكر استراتژيك در سازمان هاي ايراني :
16.    شكل (2-4 ) مدل ساختاري تفسيري عناصر تفكر استراتژيك
17.      2-3-1-2- مدل سازماني براي تفكر راهبردي ( مطالعه تجربي)
18.    2-3-2- تحقيقات خارج ازكشور:
19.    فهرست منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم) دانلود مباني نظري ویژگی های تفکر استراتژیک پایان نامه تفکر استراتژیک مباني نظري عناصر تفکر استراتژیک پيشينه تحقيق تفکر استراتژیک ppt پيشينه پژوهش کتاب تفکر استراتژیک فصل دوم پايان نامه ا

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی معلمان(فصل دوم پایان نامه)

سيستم اطلاعات جغرافيايي (GIS)

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه عصر تاريخ

مبانی نظری مشکل املایی و دیکته نویسی دانش آموزان (فصل دوم)

طرح توجیهی احداث کارخانه توليد شكلات

پایان نامه و رساله رشته معماری طراحی مجموعه ورزشي

مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی (فصل دوم)

تحقیق بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفكر استراتژيك (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم فلسفه (فصل 2)