ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت گرا (فصل دوم پایان نامه)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت گرا (فصل دوم پایان نامه) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت گرا (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مثبت-نگری-و-روانشناسي-مثبت-گرا-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت‌گرا (فصل دوم پایان نامه)
در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

آموزش مثبت نگری

در طي دهه گذشته روان‌شناسي مثبت‌گرا  به يكي از گرايش‌هاي عمده در روان‌شناسي تبدیل‌شده و به‌سرعت جايگاه مناسبي در اين رشته يافته است. سرعت اين گرايش در تبديل به يك رويكرد عمل‌گرا و مبتني بر شواهد  با پيشينه هیچ‌یک از گرايش‌هاي ديگر قابل‌مقایسه نيست. اين سرعت به‌ویژه درزمینه‏ی شيوه‌ها و مداخلاتي  كه در روان‌شناسي مثبت‌گرا ابداع و مورداستفاده قرارگرفته‌اند، چشمگير است. کاربست مداخلات مثبت به‌منظور ارتقاي كيفيت زندگي، خشنودي بيشتر از زندگي، شادكامي و نشاط و دستيابي به خوش باشی (احساس ذهني آسايش)  و در یک‌کلام سعادتمندي (خوشبختي)  مي‌باشد. گسترش اين كاربست‌ها تا جايي است كه در چند سال اخير از درمان‌هاي مثبت‌گرا  سخن گفته‌شده است (سلیگمن ، 2006).
براي فهم اين مداخلات و بررسي نتايج مطالعات مبتني بر آن‌ها نخست لازم است تا از روان‌شناسي مثبت‌گرا، ماهيت و اصول آن شناخت داشته باشيم. به همين مناسبت در آغاز به پيشينه، تعريف و حوزه‌‌هاي عمل و مطالعات اين رشته اشاره‌کرده و آنگاه به مثبت درماني، اصول و مداخلات و راهكارهاي آن جهت اینکه افراد بتوانند ارتباط میان افکار، احساسات و رفتار خود را درک کنند و با انجام تمرین‏های مختلف بتوانند به‌جای یأس و انفعال و تفسیر‏های بدبینانه، رویدادها را به‌گونه‌ای خوش‌بینانه تفسیر کنند و با آن‌ها به صورتی سازنده روبه‌رو شوند پرداخته خواهد شد.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
دستغیب و همکاران (1391) در پژوهشی به بررسی تأثیر آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی بر خلاقیت دانش‌آموزان دختر سال اول دبیرستان پرداختند. نتایج تحقیق وی نشان داد که با آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی ‏می‏توان خلاقیت دانش‌آموزان را افزایش داد. برخوری و همکاران (1389) در پژوهشی با عنوان اثربخشی آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی به شیوه گروهی بر انگیزه پیشرفت، عزت‌نفس و شادکامی دانش‌آموزان پسر پایه‌ی اول دبیرستان شهر جیرفت به این نتیجه رسیدند که آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی تأثیر معناداری برافزایش نمره‏های انگیزه‌ی پیشرفت و افزایش نمره‏های شادکامی داشته باشد. هم‌چنین این نتایج بیانگر این بود که آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی بر عزت‌نفس دانش‌آموزان تأثیر معناداری نداشته است. روی‌هم‌رفته، نتایج به‌دست‌آمده در این پژوهش سودمندی و تأثیر آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی در افزایش انگیزه پیشرفت و شادکامی دانش‌آموزان دبیرستانی را تأیید ‏می‏کند. سهرابی و جوانبخش (1388) در پژوهشی با عنوان اثربخشی مهارت‏های مثبت‏اندیشی به شیوه گروهی بر منبع کنترل دانش‌آموزان دبیرستانی شهر گرگان به این نتیجه رسیدند که آموزش مهارت‏های مثبت‏اندیشی در تغییر منبع کنترل مؤثر بوده است.



فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مثبت نگری
مبانی نظری  آموزش مثبت نگری
پيشينه روان‌شناسي مثبت‌گرا
تعريف روان‌شناسي مثبت‌گرا
ضرورت وجود روان‌شناسي مثبت‌گرا
اهداف اوليه روان‌شناسي
الف) درمان بيماري‌هاي رواني
ب) ساختن زندگي بارآور و رضايت‌بخش براي همگان
ج) شناخت و پرورش استعدادهاي برتر
1) وقوع جنگ جهاني دوم
2) تأسیس موسسه ملي سلامت روان
مبانی روان‌شناسي مثبت
ابعاد روان‌شناسي مثبت‌گرا
مثبت‏اندیشی
تداوم: «گاهی» در برابر «همیشه».
فراگیر بودن: «خاص» در برابر «عام»
شخصی: «درونی » در برابر «بیرونی »
شناسایی علائم و نشانه‏های مثبت‏اندیشی
آگاهی از احساسات
شناسایی افکار
شناخت باورها
گام‏های ایجاد مثبت‏اندیشی
محدودیت‏های مثبت‏اندیشی
جدول2-1 مربوط به پیشینه پژوهشهای انجام گرفته در مورد متغیر مثبت اندیشی
منابع فارسی
Reference



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت گرا فصل دوم پایان نامه مثبت نگری و روانشناسي مثبت‌گرا مبانی نظری آموزش مثبت نگری ادبیات نظری مثبت نگری و روانشناسي مثبت‌گرا پیشینه پژوهش مثبت نگری و روانشناسي مثبت‌گرا سوابق تحقیق مثبت نگری و روانشناسي

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت گرا (فصل دوم پایان نامه)


دانلود طرح توجیهی تولید شفت فولادی

تحقیق ضعف در یادگیری

تحقیق بررسی شیوه ها و روشهای صحیح انبار داری

پروپوزال بررسی میزان پرخاشگری دانش آموزان ابتدائی شیراز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات ارتباطی اجتماعی(فصل 2)

رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

رضایتمندی شغلی در بخش فرهنگی شیراز

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهت گیری در زندگی فرد (خوش بینی و بدبینی)

برطرف کردن مشکلات در زمینه خلافی خودرو

دانلود پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی (PANAS)